DIY: tekst på vegg

Da var jeg tilbake igjen. Heldigvis varte ikke denne bloggtørken så lenge, men det går litt i berg og dal bane. Jeg tenkte i alle fall at  jeg skulle vise hva jeg har gjort i det siste.

Jeg har «pusset opp» inngangsdøren i gangen, og mamma kom med et forslag om å ha et velkomstskilt på døren. I stedet for å kjøpe en wallsticker til flere hundre kroner, malte jeg like enkelt rett på døren.

Jeg fant en font jeg likte i word, printet den ut og skrev teksten på begge sidene av et stykke matpapir. Jeg festet den der jeg ville ha teksten og tegnet over.

Teksten kom godt frem på døren, og det var bare å begynne å male. Blyantstrekene vistes ikke gjennom malingen.

Jeg brukte akrylmaling og blandet meg til en fin brunfarge. Det måtte et par strøk til, men siden malingen tørket så fort, var det gjort på et par timer.

Slik ble døren til slutt. Hva synes du?

2 thoughts on “DIY: tekst på vegg

Legg igjen en kommentar

