Street art

Jeg er ikke særlig glad i kunst, men en kunstform jeg liker er Street art. Jeg synes det er spennende å kunne gå på gaten og plutselig oppdage nye verk. Det er litt synd at det skal være ulovlig, men det er jo kanskje det som gjør det så spennende.

Banksy er en kjent street art-kunstner fra England. På 90-tallet tegnet han mye på frihånd, men i 2000 begynte han å bruke sjablonger fordi det tok kortere tid. Bildene hans har ofte et politisk tema samtidig som de er humoristiske.

Besøk hjemmesiden til Banksy her.

One thought on “Street art

  1. Oh, yeah! Det er SÅ fint! Elsker især stuepigen, der fejer skidtet væk:))

    Mht. streetart som overordnet billede, så er jeg lige pt. vældig fascineret af yarnbombing! Jeg ville gerne yarnbombe hele mit boligkvarter, hvis jeg ellers kunne strikke hurtigt nok.

    God weekend!

    KH
    Lis

Legg igjen en kommentar

