Før og etter: julekakeboks

For en stund siden var jeg på røde kors sin bruktbutikk, hvor jeg kjøpte en kakeboks. Ikke lenge etter var jeg på panduro og fant noen nydelige juleservietter. Det var begynnelsen på prosjekt: julekakeboks.

FØR:

Det jeg ikke tenkte over da jeg kjøpte boksen, var at den kanskje kunne bli vanskelig å dekke. Og det ble den. Jeg vet ikke hvor mange strøk med rød maling jeg brukte for å dekke den nogen lunde greit.

Grunnen til at jeg ville ha boksen rød, var denne servietten:

Jeg er vanligvis ikke så glad i den nostalgiske, gammeldagse stilen, men til jul synes jeg det er ganske koselig, og bildene var jo bare så søte!

ETTER:

Jeg klipte ut hvert bilde, og limte dem på med en passelig avstand fra hverandre. På lokket skrev jeg julekaker på frihånd (noe som ikke ble helt vellykket, men men..) Jeg synes boksen manglet noe, så jeg hentet litt blonder fra mammas hobbyrom, og tada! En stk julekakeboks som skal inneholde massevis av kransekakestenger.

Jeg har laget noe annet med disse serviettene, men det får bli i neste innlegg.

One thought on “Før og etter: julekakeboks

  1. Hei hei!
    Så hyggelig at du liker bildene mine – jeg har nemlig kjøpt meg nytt objektiv til speirefleksen. Selv med mørk stue og dårlig belysning virker det som det nye tar inn mye mer lys, tror det er det man betaler for ved å velge en 50mm fast 1,4 til 2998,- enn den som heter 50mm 1,8 til bare 898,- eller noe på elkjøp. Jeg er meget fornøyd. Har du «bare» standar objektivet er de moro å prøve noe nytt, jeg ser stor forskjel. En annen ting jeg pleier å gjøre når jeg har tatt bilder i slikt dårlig lys, er å ta det inn i mitt bildebehandlingsprogram. Øker bittelitt på kontrast, eksponering og når det blir veldig gult lys fra flammer og kunstig belysning tar jeg litt mindre «tempratur» Jeg har Mac, så jeg bruker iphoto;-)
    Klem fra Tone

Legg igjen en kommentar

