1. juledag

Nå er det lenge siden sist, men jeg har hatt noen travle førjulsdager. Jeg har faktisk ikke hatt pc’en på før i dag.

I formiddag har jeg vært på en liten kamera tur. Kan jo ikke sitte stille hele julen.. Var litt uheldig med at det begynte å bli mørkt så bildene ble litt kornete.

Bildene er tatt på Nyholmen Skanse. Det er en festning fra 1810 som ligger i innseilingen til Bodø. Festningen ble bygd for å beskytte kornlagrene mot britiske krigsskip under napoleonskrigen. Her har man utsikt over hele Bodø-havn og fjellene rundt byen.

Ha en fin 1. juledag :)

One thought on “1. juledag

  1. Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Jeg tok et år på MI (kreative fagskole)som det het den gang, her hjemme, for å lage en fin søknadsmappe. Men, det er nok ikke nødvendig, hvis man har mange fine tegninger, bevis på kreativitet fra vgs. Så tok jeg en bachelor i int.arkitektur i Manchester i England, på 3 år. Det er veldig arkitektur basert, så ingenting om løs innredning, tekstil og møbler, men romforståelse, arkitektur, teknisk tegning og modellering. Men, det er viktig å ha som grunnleggende kunnskap i vår bransje. Så jobbet jeg et par år med lys hos Flos i Oslo og ble lysplanlegger.
    Så fikk jeg jobb hos hos Sias som innreder hoteller/offentlig miljø.
    For et par uker siden fikk jeg tittelen min int.ark MNIL etter å ha søkt på særskilt grunnlag med min bachelor og arbeidserfaring.
    Se http://www.nil.no for mer info. NIL er vanligvis for int.ark fra Kunst og Håndtverksskolen med 5års masterutdanning. der er det vanvittig vanskelig å komme inn, så vil anbefale et utenlandsstudie, om du ikke er veldig flink til å tegne og vil prøve deg på opptaksprøve her. Det er jo statlig og «gratis».
    Lykke til ,det er en morsom bransje!

Legg igjen en kommentar

