Månedens design: Februar

Helt siden jeg kom hjem fra Stockholm har jeg visst hva som skulle bli månedens design. Møblet er kanskje ikke noe man har hjemme, men på et offentlig sted feks. hotell, ville den tatt seg utmerket godt ut.

The Koop Chair (2010) er designet av Karim Rashid, og den produseres av finske Martela.

Dette har Karim Rashid selv sagt om stolen:

– «I wanted the Koop chair to create an organic womb-like space. The soft shaped structure produced creates cradles you in a sense of serenity, privacy and peace. The pure egg-likechair presents purity, perfection, minimalism, and holism.»

Jeg synes stolen var som sukkertøy for øyet. De sterke fargene og formen på stolen var ulikt noe annet jeg har sett før. Karim Rashid er kjent for mye spesielt design, og The Koop chair er rett og slett et stykke kunst. Den var faktisk veldig god å sitte i også!

One thought on “Månedens design: Februar

  1. Hei, og beklager sent svar.

    Var ikke spesielt fornøyd med nkf bare så det er sagt. Men dessverre tror jeg nkf er best i norge på den utdanningen.. (sier litt om standarden)… Hadde aldri syntes utdanningen fra nkf var verdt det om jeg ikke tok dette året i Dublin i tillegg, men det er jo meg. For andre er nkf midt i blinken:)

    Men for all del, jeg lærte veldig mye der men det var hardt arbeid og ikke så mange gode lærere dessverre…

    Kan jo hende det er bedre der du har tenkt å søke deg inn på da? Jeg gikk i Trondheim

    Lykke til!

    Hilsen Stine

Legg igjen en kommentar

