Hus i alle varianter

På skolen har vi fått i oppdrag å dra omkring i byen og ta bilder av hus, fordi vi skal lage vårt eget drømmehus i photoshop. Selv om man skulle ta bilder av hus man likte, har jeg også tatt en del bilder av hus som jeg synes var litt artige.

Å gå rundt slik som dette er egentlig en perfekt måte å bli kjent med sin egen by på. Selv om Bodø kanskje ikke er veldig stor, er den stor nok til at jeg ikke har vært i halvparten av alle bydelene, ikke en gang de som ligger i sentrum, men det er oftest ikke slik at man tilfeldigvis går rundt i en bydel med mindre man har noe der å gjøre. Derfor anbefaler jeg alle å gjøre dette. Man oppdager vanvittig mye kult fordi man er fokusert på å se i stedet for å bare skyndte seg forbi.

Dette ligger i svenskebyen, og er et av mange helt like hus som vi fikk av svenskene etter 2. verdenskrig. Likte fargen utrolig godt, og huset i seg selv var så enkelt og pent.

Veldig originalt med et rundt tilbygg på et gammelt trehus.

Drømmehus sier jeg bare!

Fargen på dette huset var kanskje ikke helt optimal, men hvis man hadde malt det hvitt eller grått, og satt inn litt større vindu, kunne det blitt et utrolig kult funkis hus!


Dette var som et søtt, lite pepperkakehus. Lurer på om det faktisk var det de tenkte da de bygde det..?

 

(Hvis du kjenner igjen ditt eget hus, og ikke ønsker at det skal ligge puplisert på nett, vær så snill å si i fra)

Nå har jeg vinterferie, men skal prøve å holde bloggen oppdatert!

Legg igjen en kommentar

