Månedens design: mai

I månedens design går jeg inn i verden av retro. Polder sofa fra Vitra er et stykke retro kunst. Den kommer i tre ulike størrelser, og i fargene rød, grønn, krem, mørk brun og antrasitt.

Selv om jeg synes sofaen er retro, er det egentlig det nederlandske kystlandskapet som er inspirasjonen til sofaen. Den ble designet i 2005 av Hella Jongerius.

Jeg synes virkelig sofaen er  et lite stykke kunst, og jeg kunne gjerne hatt en slik hvis jeg tilfeldigvis hadde eid et ganske stort hus siden den krevet litt plass. Vet ikke hvor god den er å sitte i, noen som har prøvd?

God helg :)

One thought on “Månedens design: mai

  1. den er passelig god å sitte i! det er enklere å skjønne parallellen til det nederlandske landskapet når man ser den grønne utgaven. putene i ulike nyanser av grønt ligner et åkerlappeteppe slik man ser det fra flyvinduet :)

Legg igjen en kommentar

